(۰۲۱) ۷۷۶۱۷۹۲۱

۰۹۱۲۳۸۷۳۹۶۳

بلبرینگ تماس زاویه ای اس کا اف SKF

بلبرینگ تماس زاویه ای اس‌ کا‌ اف

SKF angular contact ball bearings

 

بیرینگ تماس زاویه ای SKF Angular contact  همانطور که از شکل زیر معلوم است، دارای شیارهایی در حلقه‌های بیرونی و داخلی بوده که در مسیر محور یاتاقان نسبت به یکدیگر قرار گرفته اند. این نوع طراحی برای تحمل همزمان بارهای ترکیبی شعاعی و محوری می‌باشد. قدرت تحمل بار محوری با افزایش میزان زاویه تماس در بلبرینگ تماس زاویه ای SKF بیشتر می‌شود.

نحوه تعین زاویه تماس در بلبرینگ‌های Angular contact اس کا اف به این صورت می‌باشد که میزان زاویه بین خط اتصال نقاط تماس روی ساچمه و شیار در صفحه شعاعی با خط عمود بر محور بیرینگ به عنوان زاویه تماس در نظر گرفته می‌شود.

 

 

Angular contact

زاویه تماس در بلبرینگ های تماس زاویه ای SKF

 


بلبرینگ تماس زاویه ای اس کا اف SKF در رنج ها و سایزهای متنوعی ساخته و طراحی شده که متداولترین آنها عبارتند از:

 

الف- بلبرینگ تک ردیفه تماس زاویه ای اس کا اف SKF single row angular contact ball bearing

ب- بلبرینگ دو ردیفه تماس زاویه ای اس کا اف SKF double row angular contact ball bearings

ج- بلبرینگ چهار نقطه تماس زاویه ای اس کا اف SKF four-point contact ball bearings

د- بقیه بلبرینگ‌های تماس زاویه ای اس کا اف Other SKF angular contact ball bearings


 الف: بلبرینگ یک ردیفه تماس زاویه ای اس کا اف
SKF single row angular contact ball bearing

 

single row angular contact ball bearing SKF

بلبرینگ یک ردیفه تماس زاویه ای اس کا اف

 

بلبرینگ یک ردیفه تماس زاویه ای SKF عموما برای تحمل بارهای محوری که در یک جهت اعمال می‌شود مناسب بوده و به طور جنرال به عنوان بیرینگ دوم تنظیم می‌گردد.

زاویه تماس یا زاویه آلفا در این بلبرینگ اس کا اف 40 درجه بوده و  بنابراین بارهای محوری سنگین را می‌تواند ساپورت نماید. بلبرینگ یک ردیفه تماس زاویه ای اس کا اف بصورت یک تکه بوده و دارای دو شانه بالای و زیرین می‌باشد. شانه پایینی توانایی گنجاندن ساچمه های متعدد را داشته از این رو ظرفیت تحمل بار در این نوع بلبرینگ SKF بالا رفته است.

برای کاربردهای متفاوت دو نوع از این نوع بیرینگ تماس زاویه ای اس کا اف وجود دارد که بطور کلی بصورت قابل تطبیق با دیگر بیرینگ‌ها و یا غیر قابل کوپل دسته بندی می‌شوند. اطلاعات بیشتر در کاتالوگ بلبرینگ یکردیفه تماس زاویه ای اس کا اف SKF به پیوست قابل دانلود می‌باشد.

ب- بلبرینگ دو ردیفه تماس زاویه ای اس کا اف
SKF double row angular contact ball bearings

 

double row angular contact ball bearings SKF

بلبرینگ تماس زاویه ای دو ردیفه SKF



بیرینگ دو ردیفه تماس زاویه ای اس کا اف SKF از جهت ساختار شبیه به دو بلبرینگ تک ردیفه تماس زاویه ایست که در کنار هم قرار گرفته اند با این تفاوت که فضای مابین دو بلبرینگ SKF در این ساختار از بین رفته است. این نوع بلبرینگ توانایی تحمل بار‌های شعاعی را مانند بارهای محوری در هر دو جهت داشته و با این نوع ترکیب قادر به تطابق خود در هنگام چرخش‌های لحظه ای می‌باشند.

بلبرینگ استاندارد دو ردیفه تماس زاویه ای اس کا اف SKF دارای سه نوع ساختار زیر می‌باشند و برای دریافت اطلاعات بیشتر و شماره و نوع بیرینگ مورد نظر می‌توانید کاتالوگ بلبرینگ اس کا اف SKF به پیوست را دانلود نموده و یا با کارشناسان شرکت جریان کارا تماس بگیرید.

  • بلبرینگ تماس زوایه ای دو ردیفه با ساختار پایه ای اس کا اف SKF basic design bearings
  • بلبرینگ تماس زوایه ای دو ردیفه با سیل اس کا اف SKF sealed bearings  
  • بلبرینگ تماس زوایه ای دو ردیفه با دو رینگ حلقه داخلی اس کا اف bearings with a two-piece inner ring

 

ج- بلبرینگ چهار نقطه تماس زاویه ای اس کا اف
SKF four-point contact ball bearings

 

four-point contact ball bearings SKF

بلبرینگ چهار نقطه تماس زاویه ای SKF

 

بلبرینگ چهار نقطه تماس زاویه ای اس کا اف SKF به نوعی همان بلبرینگ تماس زاویه ای تک ردیفه شعاعیست که با کمان‌های خاصی تقویت شده و از اینرو برای تحمل بارهای محوری که در هر دو جهت اعمال می‌شود مناسب است از این رو باید بطور کلی در نظر داشت که این نوع بلبرینگ تماس زاویه ای شرکت اس کا افSKF تحت بار شعاعی با افزایش اصطکاک ناشی از نقاط تماس مواجه بوده و لذا برای تحمل بارهای که بیشتر بصورت محوری می‌باشند طراحی شده است و برای بار محوری اعمال شده به آن تا میزان محدودی بار شعاعی را که در اصل نسبتی از بار محوری اعمال شده بوده و قابل استخراج از کاتالوگ بیرینگ اس کا اف SKF می‌باشد تحمل می‌کنند.

این نوع بیرینگ در مقایسه با بلبرینگ استاندارد دو ردیفه تماس زاویه ای اس کا اف از جهت محوری فضای کمتری را اشغال نموده و بسبب کمتر شدن پهنای بلبرینگ و نیز مهار کامل بارهای محوری و حرکت های ناشی از آن دارای کاربرد گسترده در زمینه تجهیزات انتقال قدرت هستند.

د- بقیه بلبرینگ‌های تماس زاویه ای اس کا اف
Other SKF angular contact ball bearings

 

بیرینگ‌های تماس زاویه ای SKF که در بالا به آنها اشاره شد از انواع استاندارد و متداول‌تر بوده اما بلبرینگ تماس زاویه ای اس کا اف دارای بخش بندی‌های جزئی تری نیز می‌باشند که در این دسته از بلبرینگ SKF جای می‌گیرند. در این جا صرفا به صورت کلی به آنها اشاره نموده و جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان فنی شرکت جریان کارا هدف ارتباط برقرار نمایید.


Super-precision angular contact ball bearings
Double row cam rollers
Fixed section angular contact ball bearings
Hub bearing units

شرکت جریان کارا هدف کیفیت بیرینگ‌ها و بلبرینگ‌های خود را تضمین نموده و از اینرو حاضر به ارسال اجناس مورد درخواست کارخانجات جهت طی پروسه‌های تأیید کیفی آنها قبل از انجام مسایل مالی می‌باشد.

 

 

محصولات

 

نقشـه گوگـلGOOGLE MAP

ارتبـاط بـا مـاCONTACT US

نقشـه سایتSITE MAP

Facebook Twitter Google Plus Linkedin